Frågor & svar

Får man mycket fritid som au pair? Eller är det väldigt mycket att ta ha dom barnen och göra hussysslor?
Det beror ofta helt på familjen och arbetstiderna. "Mina" barn går i skolan till 14.30 varje dag så mina arbetstider är ofta 07.30-09.30, och sen hämtar jag dem när dem slutar skolan då vid 14.30. Så där i mellan är jag ledig och kan göra lite vad jag vill. Sen på helger är jag alltid ledig söndagar och jobbar ibland lördagar.
 
Så det är ju väldigt mycket jobb och det ska man verkligen vara beredd när man åker som au pair. Det är mycket jobb och allt är inte en dans på röda rosor liksom! Men det är också beroende på familjen. Vissa au pairer är ledig hela helgerna till exempel. Ja, så det varierar :) 

Kommentarer
Postat av: linn

tycker du har så himla bra blogg! jätte kul att följa din resa :D
hur mycket i lön får man som aui par? och hur mycket bjuder dem på? äter du med familjen osv? :)

ha det så fin!

2013-03-17 @ 13:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0