Skillnader

Tänkte att jag kunde berätta lite skillnader som jag verkligen märkt av här. Det första, skor inomhus. Vad är det med amerikanare och skor inomhus? Har nu själv kommit på mig själv sitta i soffan och ha skor på mig, även laga mat i skor. Förstår inte varför. På något sätt känns det som att amerikanare vill få allt att gå så snabbt som möjligt och om dem inte tar av skorna betyder det att dem sparar tid både när dem kommer hem och sen när dem ska gå igen. Min egna slutsats efter att ha filofiserat om det där. 
 
Sen har vi ju det här med att man får svänga höger när det är rött ljus på vägarna. AS gött för en otålig person som mig. Verkligen skönt att slippa vänta och kunna svänga trots rött ljus. Någon annan skillnad är att det äts väldigt ofta ute. Min familj äter inte jätteofta ute men om man jämnför med hemma så när vi går på restaurang klär man upp sig lite och det är lite "speciellt", här så drar man som man är och det händer lite när som, gillar det verkligen. 
 
Något mer, hmm... Osten är ju väldigt annorlunda. Den är färdigskivad i förpackning och oftast tjock och orange, äter den aldrig. Mycket med maten är det stor skillnad på här. Allt ska gå så fort som möjligt här också så man köper exempelvis lök som är färdighackad i påse. 
 
Något mer som jag också märkt skillnad på som jag märkte av rätt tydligt när jag var i Florida är att det stämmer verkligen att amerikanare är väldigt sociala överlag. Om någon går förbi och tycker man har en fin tröja, då säger dem det. Eller i mataffärerna så pratar dem alltid med en när man ska betala och frågar om helgen eller om man hittade allt man behövde osv. 
 
Ja detta var några få jag kommer på här nu innan jag ska sova, herregud vad trött jag är! Puss

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är så sjukt lam när jag kommenterar, men du vet väl att ost och osthyvel!!!! finns på IKEA :P Haha!! Har du inte var där ännu? Jag var där typ 3 ggr första månaden, men så är jag ju som jag är;)

Är det inte fett najs att de packar ner ena varor i mataffären med? eller har inte familjen ett sådant där avlopp som typ mosar ner skal mm. genom att man trycker på en knapp? Sådant är tuff :)

Svar: Älskar dina kommentarer Jennie :) Alltså jag måste ta mig till IKEA snarast, har bara varit där en gång och det var i kanske 5 minuter med min värdmamma. Ska ta mig dit snart!
Haha EXAKT! Älskar verkligen det. Bästa är avloppssaken. Tog ett tag att vänja mig men det är verkligen riktigt gött! <3
usanni.blogg.se

2013-03-22 @ 21:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0