Frågor & svar del 1

Fick en hel del frågor av Cissi, skitkul då jag tycker det är jätteroligt att svara på. Tänkte att vi kör i 2 omgångar, here we go, första!
 
Vad är det bästa med att vara Au Pair? 
Helt klart att upptäcka USA och att träffa så mycket folk. Det är ju inte jätte vanligt att man lär känna så pass mycket nya vänner på en gång men jag känner verkligen att denna resa lätt är värd att göra med tanke på vilka fina vänner jag träffat. Det bästa är nog också att jag känner redan nu (efter bara 4 månader) att jag växt i mig själv. 

Vad är det sämsta med att vara Au Pair? 
Det jobbigaste tycker jag är att bo på sitt jobb. Ibland kan jag känna när jag slutat att jag bara måste ut ur huset för att rensa skallen, eller få känna att jag verkligen är "off". Något jag även tycker kan vara jobbigt är att man hela tiden måste vara trevlig. Hemma om man har en dålig dag behöver man inte känna sig tvungen att svara glatt eller trevligt, medan jag här inte direkt känner att jag kan svara kort om dem frågar mig något.

Känner du att det är värt det? 
Yes! Vissa dagar tycker jag inte att det är det, medan andra att det lätt är värt det. Men nu när jag ser tillbaka på den tiden jag hittills har varit här så tycker jag det.

Är det något som är jobbigt eller svårt? 
Början tycker jag var jobbig när man inte hade någon relation med barnen, eller visste hur dem funkade riktigt. Nu känner jag att jag mer och mer kan vara mig själv när jag jobbar för att jag har fått en relation med dem. Sen saker som att jag har växt upp på ett annorlunda sätt var lite krångligt i början också, men sånt vänjer man sig vid!
 
Orkar man vara borta i ett år från familj och vänner? 
Ibland tvivlar jag alltså, haha. Men försöker tänka att man är lyckligt lottad som har något att längta efter. Jag hade verkligen ställt in mig på att det skulle vara tufft men det är verkligen jobbigt. Att skypea med mamma och inte höra varannat ord, eller att få en bild på att lillebror växt om farmor, eller inte kunna vara hemma och hjälpa till när någon behöver en. Ja, ni förstår! Men samtidigt finns dem ju kvar när man kommer hem :)

Genom vilken sida blev du Au Pair? 
Culture Care. Om jag hade gjort om min ansökan nu hade jag lätt gjort mig medlem på alla sidor för att ha störst möjlighet till att få så bra familj som möjligt.

Krävs det något speciellt för att bli det? 
Ett visst antal barnpassningstimmar, pinsamt att jag inte alls kommer ihåg hur många det var nu. 100? Sen körkort, godkända gymnasiebetyg, prickfri i registret, ja det tror jag är det!

Får man lätt nya vänner? 
Ja, bara man försöker lite så går det rätt lätt! Alla au pairer är ju i samma sits liksom :)
 
Har du någon svensk där att snacka med? 
Absolut! Mina flesta kompisar är svenskar.

Hur mycket fritid får du i snitt om veckan? 
Oj jag vet inte riktigt. Är ledig på dagarna när dem är i skolan, sen på kvällarna brukar jag jobba till runt 7-9. På helgerna är jag ledig varje söndag och stora delar av lördagen. Men är minst ledig en hel helg i månaden.
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Shit schysst asså! En fråga till kom nu!
Räcker det att man passat barn som barnvakt privat eller behövs det typ riktigt jobb med barn??
Supersnällt med svaren asså! :D Kram

2013-05-21 @ 11:38:48
URL: http://inspirations.blo.gg/
Postat av: Anonym

Hur mycket får man i lön varje vecka? Brukar det räcka eller behöver man mer pengar än vad lönen ger? :)

2013-05-21 @ 15:01:37
Postat av: Älskar din blogg!

Har följt din blogg en väldigt lång tid, jag kommer ihåg för väldigt längesen, när du gick i tvåan tror jag så verkade du vara väldigt kär i någon och att ni var vänner och träffades men vad hände? Fick bara det på tanken :) Du verkar vara världens härligaste person så vem skulle tacka nej?? :) ganska privat fråga, så förstår om du inte vill svara! Hoppas du inte tar illa upp! <3 och vet du i så fall om han är ledig idag eller är ni vänner? Jag gillar nämligen en kille i min klass och vi är bra vänner, det känns som vi båda gillar varandra men ingen av oss vågar chansa. Om ni två nu var vänner och testade att dejta, tycker du jag ska chansa? Eller är det värt? Kram på dig! Så roligt att följa dig i USA! <3

2013-05-21 @ 23:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0