Frågor & svar

Hej! :) Jag är lite sugen på att åka till USA som au pair, men vet inte riktigt hur/när/var. Vilken organisation åkte du med och hur gick allting till innan du åkte? Vet du om man kan åka till USA som au pair i bara 6 månader eller finns det bara resor för 1 år? :) Jag vill verkligen åka, men har lite svårt för att ta tag i det då jag inte riktigt vet hur jag ska göra hehe. Ha det bra! :)

Svar: Hej! Vad roligt att du funderar på att åka! När jag slutade gymnasiet var allt jag ville att åka till USA. Visste att jag bara måste bo där någongång och kände att au pair är ett rätt "lätt" sätt att ta sig dit. Med visum osv. Samtidigt har jag alltid tyckt om barn så kände att det nog skulle passa mig bra. Hade hört om Culture Care så jag gick in på deras hemsida och genom där gjorde jag min ansökan osv. Om jag hade gjort om det hade jag nog kollat runt lite mer och kanske signat upp mig på både Culture Care och STS då chansen blir större att få bra värdfamilj :) Sen när ansökan var inskickad så var det mesta igång och matchningen med olika familjer startade! Skypeade med lite olika familjer men ingen kändes riktigt 100 innan jag snackade med familjen jag bor hos nu :) Här har jag skrivit lite mer om ansökningsprocessen.

Jag kom ihåg att innan jag började med min ansökan googlade jag hur länge som helst på organisationer där man kunde åka iväg i 6 månader men hittade inget. Jag tror att det gäller att inte tänka för mycket när man gör en sån här sak. Självklart ska det kännas rätt och så men jag tror aldrig jag hade kommit iväg om jag fokuserat på hur lång tid jag egentligen skulle vara borta. Förstod istället det när jag var här, haha. Men tiden rullar på liksom och snart är mitt år slut här. Oj, nu blev det en roman här men kan snacka om au pair livet hur länge som helst, haha! Hoppas du fick svar på dina frågor och bara fråga om du har fler :) Kram!

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack så jättemycket för svaret! Har också googlat runt en hel del men har inte heller hittat något för 6 månader. Men precis som du säger så tror jag faktiskt att tiden går rätt snabbt! :) Jag ska verkligen sätta mig ner med mina föräldrar och kolla upp allting ordentligt och få deras hjälp med allting. Tusen tack igen! Jag hoppas du har det jättebra! Kram! :)

2013-09-17 @ 12:15:31
URL: http://juliafredrikson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0