Rolig historia

Hälften av alla som läser har säkert hört denna historia men för er som inte har det måste jag dela med mig av. Jag och brudsen ovan skulle roadtrippa till LA i somaras. Min värdfamilj skulle till flygplatsen så jag åkte med dem och hämtade upp bilen som vi skulle hyra. Skulle sedan köra hem och hämta upp dem och alla väskor innan vi körde mot LA. När jag är på väg hem låter bilen något OTROLIGT. Brummar när jag är på motorvägen och sen kommer ett högt tjutljud också. Var ändå inte så farligt så jag inte kunde köra så tänkte mer att "jaha, det var ju synd att man skulle få denna bilen, kommer bli jobbigt att sitta och lyssna på detta i 6 hs bilresa".
 
Hämtade i alle fall upp dem och sedan körde vi! Vi klagade lite på ljudet men inte mycket mer. Vägarna gick väldigt rakt och inte mycket backar. Efter ett tag började det däremot komma stora uppförsbackar och nedförsbackar. Problemet var bara att bilen inte accelererade ett dugg i uppförsbackarna. Man bör ligga i ca 65 mph (ca 100 km/h), vi låg i 45 mph (ca 70 km/h). Att ligga i 45 mph på dessa motorvägar är livsfarligt då många kör som galningar. Så vi satte på varningsblinkersen och la oss i lastbilsfilen, haha.
 
När vi kört en timme och vi sagt "det här går inte" "jävla skitbil" "vi kan inte körde denna till LA" "detta är livsfarligt" x antal gånger ringde Lollen till företaget vi hyrt bilen från och började förklara läget. Att det var något fel på bilen osv. Hon i telefonen frågade då vilket håll växeln åt. Vänster sa vi då varav hon svarade "you have to pull over immediately!". Sedan förklarade hon att vi lagt växeln i neutral vilket betyder att vi legat i 1:ans växel hela tiden. Halva tanken hade gått och varvmätaren hade ju legat på fullt. Ett under att bilen fungerade efter det, haha.

Kommentarer
Postat av: malin

älskar den historian, hahaha

2013-12-03 @ 22:17:59
Postat av: Mamma

Det hade lilla pandan aldrig klarat 😃

2013-12-04 @ 22:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0