Frågor & svar

Åkte du ner själv som au pair eller med någon kompis? Hur lär man känna andra au pairer i sitt område?

Jag åkte själv ja :) Jag har lärt känna alla på lite olika sätt men till exempel några av dem jag hänger med nu kände jag deras au pairer innan och visste då när den gamla au pairen skulle åka att det skulle komma en ny. Har blivit då att man hört av sig om man vill gå ut och käka eller hitta på något :)
 
Sen har man ju au pair möte en gång i månaden och jag vet inte hur det funkar genom andra organisationer men i Culture Care är det så att man har en så kallad LCC (en kontaktperson här) och hon/han styr upp olika möten en gång i månaden med den au pairgrupp som man är med i. Denna grupp är andra au pairer i samma område som en. Så där lär man känna lite folk också :) Sen genom facebook också! Finns grupper där som exempelvis Au pairer i San Francisco. Och lär man känna en au pair här hänger den säkert med flera andra i området :) Så det faller sig ofta rätt naturligt! :) Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0