Frustrerande

Okej, nu har jag lite mer tid att uppdatera om läget mer än att bara lägga upp bilder. Allt har gått okej hittills. Det jobbiga är språket nu i början. Det är så himla frustrerande att inte kunna förklara sig eller kunna vara spontan när man pratar, eller inte kunna skämta alls på samma sätt. Jag är vanligtvis väldigt pratglad och skämtsam men jag känner inte igen mig själv i mellan åt för jag vet inte hur jag ska förklara det på engelska så istället blir jag tyst. Vilket jag vet är fel, för ingen skrattar åt mig eller så men det är bara att man känner sig riktigt dålig!
 
Helt andra ord kommer ut ur munnen än vad som ska komma ut, och jag blir glad om jag lyckas säga en mening rätt, för inget går som jag vill. Så även fast allt kanske ser ut att vara väldigt bra på bilder, kan jag berätta att jag redan haft en del hemlängtan och det är verkligen jobbigt det här. Det är inte bara att man lever loppan i Kalifornien utan det är så himla jobbigt i mellan åt! Men förhoppningsvis kommer de roliga sakerna väga upp de dåliga. Nu ska jag sova, för imorgon är det work som gäller! Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Älskling
Hemlängtan är inte farligt..Du kommer fixa detta galant så fort du kommer in i rutinerna och får flyt på språket. Just nu har du många tuffa saker mot dig: allt är nytt, både människor och platser, nytt språk och nya rutiner. Vi finns här hemma för dig, men här händer inget utöver det vanliga och du hade dött av tristess efter 1h...Kämpa på och ta en dag i taget! Älskar dig <3

2013-01-23 @ 11:56:13
Postat av: Sofie

Känner exakt som du! Hemlängtan nu i början när man inte har så många vänner och man inte kan hitta...åkte liksom vilse häromdagen haha. Saknar er också!! Vi kommer klara detta!!! The fantastic four!

2013-01-24 @ 20:13:58
Postat av: Anonym

Anni vet att du fixar det och du har ALLTID oss hemma! PUSS :D Förresten jag drack en mojhito för dig i helgen!! och imorgon blir det en till din ära igen!! saknar dig <3

2013-01-27 @ 18:19:46
Postat av: Anonym

och ja du fattade väl vem det va.. x) om inte annat så Agneta... x)

2013-01-27 @ 18:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0