Frågor & svar

1. Tycker du lönen räcker? 
Jadå, räcker till att hitta på saker, shoppa och käka! Det som det går mest pengar på enligt mig :) Går även att lägga undan lite varje vecka om man är duktig, haha. 

2. Hur kändes det innan du åkte? Alltså var du orolig för hur du kanske tillexempel skulle få ett mobilabonnemang eller bankkonto mm.? Hahah 
Kom ihåg veckorna (speciellt veckan) innan jag åkte, jag var helt snurrig. Ställde in mjölkpaket i skafferiet, glömde nycklar i bildörren osv, bara för allt sånt snurrade i huvudet. Men sen tänkte jag att det är SÅ många människor som klarat det innan mig så det är klart jag klarar det jag med :) Allt löser sig när man kommer hit. Finns massor med människor att fråga också som vet precis hur man ska göra, ens LCC, kompisar eller värdfamilj :)

3. Hur ofta är du hemma på din lediga tid? 

Det är rätt olika men oftast är jag iväg och hittar på saker med kompisar. Det har gått lite i perioder faktiskt men nu den senaste tiden har jag mest hängt med vänner under den lediga tiden. Men ibland kollar jag självklart film och sånt där med dem :) 

4. Hur du bytt familj någon gång under året? 
Nej

5. Är au pair jobbet/livet som du förväntat dig? Bättre/sämre?
Är verkligen svårt att föreställa sig hur det egentligen är innan man kommer hit. Var medveten om att det innebar mycket ansvar men inte förrän jag kom hit som jag förstod hur mycket det verkligen är. Är däremot en väldigt rolig bubbla man lever här i. Finns så mycket att hitta på och alla ställen är öppet till väldigt sent :) 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Kan man gå ut och festa på sitt svenska leg även fast man inte är 21? Haha har nämligen hört och läst att det ska gå eller att dom inte bryr sig så mycket haha

2014-01-02 @ 19:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0