Frågor & svar

Vill också åka till USA som au pair för ett år. Tycker att det verkar krångligt med mobilabonnemang och bankkort. Borde man ha med sig sin svenska mobil dit och köpa en ny amerikansk där eller hur gjorde du? Kan man ha kvar sitt svenska bankkort eller måste man skaffa ett amerikanskt? :)

Jag har med min svenska men fick en mobil av värdfamiljen så har använt den hela mitt år. Tror att dem flesta får en mobil av sin värdfamilj. Vet flera dock som tagit med sin svenska och fixat det här men i och med att min var låst (plus att jag fick en) så kände jag att jag inte behövde tänka så mycket på det. 

Sen när det kommer till bankomatkort har jag gjort så under året att  jag har med mitt svenska ifall nått skulle krisa. Plus att jag betalt alla mina resor jag gjort under året med det. Sen hjälpte min värdpappa mig att fixa ett amerikanskt där min lön kommer varje vecka. Super enkelt var det att öppna bankkonto!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Genom vilken organisation åkte du till USA och jobbade som Au Pair? Hur mycket pengar hade du med dig när du åkte dit?

2014-01-14 @ 16:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0