Swedish food

Imorgon fyller min värdpappa år så jag tänkte baka en tårta till honom då (fick reda på att förra au pairen hade gjort det, och man vill ju inte vara sämre.... haha). Kom på den goda daimtårtan jag och Tilda gjorde en gång så tänkte att jag skulle göra den. Däremot fanns det bara ett problem och det är att dem inte säljer daim här. 


Däremot finns det ett ställe i Berkely som ligger en liten bit härifrån som säljer skandinaviska saker. Så idag tog jag och Lise bilen dit för att se vad dem hade. Fick med mig daim och lakrits och en present till värdpappan. Priserna där var helt sjuka, tänk er en chokladkaka för ca 50-60 kronor, haha. Men det vare värt! Puss


Kommentarer
Postat av: malin

du med vännen! Och jag saknar dig! Gud va gott de ser ut, hade lätt kunnat käka upp en hel choklad kaka just nu , hihi. Och vi har ju så mycket gott på jobbet och jag kämpar verkligen för annars hade jag lätt käkat 3 chokladbollar om dagen :P

Skype imorn kväll?? :D

2013-03-20 @ 22:27:21
URL: http://malinelizabeth.blogg.se
Postat av: Fanny Lundgren

Måste säga att din blogg är så himla kul att följa och att jag blir så sugen på att åka till USA:) hoppas du trivs bra ! Kram

Svar: Oj vad kul att höra, tack Fanny! USA är verkligen grymt så det tycker jag du ska göra. Hoppas allt är bra med dig :) Puss!!
usanni.blogg.se

2013-03-20 @ 22:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0